Według najnowszych danych GUS, sprzedaż detaliczna w cenach stałych w październiku 2025 r. była wyższa niż przed rokiem o 5,4%. W porównaniu z wrześniem 2025 r. notowano wzrost sprzedaży detalicznej o 6,7%. Czytaj więcej »
Według najnowszych danych GUS, sprzedaż detaliczna w cenach stałych w październiku 2025 r. była wyższa niż przed rokiem o 5,4%. W porównaniu z wrześniem 2025 r. notowano wzrost sprzedaży detalicznej o 6,7%. Czytaj więcej »
W trzecim kwartale br. ruch w sklepach spożywczych wzrósł rdr. w dwóch formatach – w dyskontach i supermarketach – odpowiednio o 11,2% i 5%. Tak wynika z najnowszej analizy rynkowej. Z kolei spadł rdr. o 0,4% w hipermarketach i o 0,3% w sklepach typu convenience. Wciąż jednak to te ostatnie mają zdecydowaną przewagę, jeśli chodzi o ogólny udział w liczbie wizyt konsumentów w... Czytaj więcej »
Aż 71,9% Polaków zauważa podnoszenie cen przed Black Friday, by później tworzyć pozorne „promocje”. Nic dziwnego, że 84% konsumentów każdorazowo sprawdza, czy oferta jest faktycznie opłacalna. Czytaj więcej »
Grupa Eurocash osiągnęła w III kw. przychody 7,94 mld zł i EBIT 86 mln zł, utrzymując stabilne wyniki dzięki poprawie marży i kontroli kosztów, mimo spadków sprzedaży w kluczowych segmentach. Czytaj więcej »
Kaucja.pl - Krajowy System Kaucyjny S.A. oraz sieć supermarketów POLOmarket rozpoczęły współpracę w zakresie wdrażania systemu kaucyjnego. W ramach partnerstwa we wszystkich sklepach POLOmarket pojawią się zarówno automaty do zwrotu opakowań (tzw. kaucjomaty), jak i punkty ręcznego przyjmowania opakowań. Czytaj więcej »
37 organizacji z sektora rolno-spożywczego alarmuje, że projekt ROP z opłatą opakowaniową może podnieść koszty firm nawet siedmiokrotnie i obciążyć branżę miliardami złotych. Wskazuje się, że część przedsiębiorstw już działa na granicy opłacalności, a nowe przepisy mogą uderzyć także w handel i sektor recyklingu. Wpłynęło już ponad 1700 uwag — rząd ma... Czytaj więcej »
18 placówek partnerskich działających w ramach Chorten Mazowsze zostało uhonorowanych specjalnymi statuetkami podczas uroczystej gali w Jachrance. Wydarzenie było zwieńczeniem konferencji „Kierunek Mazowsze”, która zgromadziła właścicieli sklepów oraz producentów. Czytaj więcej »
Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol po raz kolejny uplasowała się na drugiej pozycji prestiżowego rankingu Złotej Setki Podlaskiego. Czytaj więcej »
Auchan oficjalnie otworzyło w Wilczej Górze jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie obiektów fulfillment w Polsce. Obiekt BTS (build-tu-suit) o powierzchni 18 000 m kw. został zrealizowany przez Panattoni. Czytaj więcej »
Ponad dwie trzecie Polaków dostrzega podnoszenie cen przed Black Friday, by promocje wyglądały atrakcyjniej. Jednocześnie większość konsumentów regularnie sprawdza, czy obniżki są prawdziwe, choć część wciąż tego nie robi. Czytaj więcej »
W październiku codzienne zakupy podrożały średnio o 4,1% rdr., a ceny żywności wzrosły o 3,6%. Eksperci zauważają spadek dynamiki wzrostu, ale ostrzegają, że podwyżki mogą wkrótce przyspieszyć. Czytaj więcej »
W tym roku 66,5% dorosłych Polaków planuje skorzystać z promocji Black Friday, a tylko 18,8% nie zamierza nic kupować. Eksperci podkreślają, że to już stały element kalendarza zakupowego, a konsumenci coraz świadomiej podchodzą do okazji. Czytaj więcej »
Badanie ARC Rynek i Opinia z 2024 roku pokazuje, że 82% Polaków było gotowych zwracać butelki i puszki, jeśli proces będzie łatwy i szybki. Wysoka akceptacja społeczna była więc obecna jeszcze przed startem systemu — kluczowe było tylko zapewnienie wygody przy zwrocie opakowań. Czytaj więcej »
Sektor HoReCa wchodzi w okres świąteczno-noworoczny z najwyższym od ponad czterech lat poziomem optymizmu. Subindeks Barometru EFL wzrósł do 53,7 pkt., a niemal co trzeci hotelarz i restaurator liczy na wyższe przychody, przy braku prognoz spadków. Poprawy oczekuje też 20% firm w zakresie płynności. Czytaj więcej »
Polacy coraz częściej wybierają produkty krajowych producentów - nie z przyzwyczajenia, lecz z przekonania. Z raportu „Made in Poland”, przygotowanego przez SW Research z inicjatywy Grupy Amica, wynika, że aż 95% badanych uznaje polskie marki za godne zaufania, a 70% ufa im bardziej niż zagranicznym. Czytaj więcej »
Propozycja całkowitego zakazu reklamy piwa i piwa bezalkoholowego budzi sprzeciw ZPP, który ostrzega, że zaszkodzi to wielu branżom. Eksperci podkreślają, że ograniczenia są niezrozumiałe, zwłaszcza gdy rynek piwa od sześciu lat maleje i to on odpowiada za spadek konsumpcji alkoholu w Polsce. Czytaj więcej »
66,5% dorosłych Polaków planuje zakupy w Black Friday, a odsetek niezainteresowanych i niezdecydowanych pozostaje zbliżony do ubiegłorocznego. Badanie pokazuje też, że konsumenci coraz świadomiej korzystają z rabatów. Czytaj więcej »
Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS) zwraca się do parlamentarzystów z pilnym apelem: nie podnoście stawek opłaty cukrowej na napoje z wysokim udziałem soku z owoców i warzyw. Zaproponowane zmiany nie wspierają zdrowia publicznego – przeciwnie, grożą wzrostem cen wartościowych dla diety produktów, osłabieniem krajowego skupu owoców, głównie jabłek, i... Czytaj więcej »
Bartłomiej Kieżun – dziennikarz kulinarny, autor bestsellerowych książek kucharskich i miłośnik śródziemnomorza Ambasadorem marki North Coast SA. Czytaj więcej »
W październiku ceny w sklepach wzrosły średnio o 4,1% rok do roku, wobec 4,9% we wrześniu. Żywność drożeje coraz wolniej, a część kategorii tanieje. Mimo to koszyk codziennych zakupów nadal rośnie szybciej niż inflacja, a eksperci spodziewają się ponownego przyspieszenia podwyżek. Czytaj więcej »
Koszt wdrożenia systemu kaucyjnego w Polsce może przekroczyć 14 mld zł. To inwestycja w automaty, systemy sprzedaży i infrastrukturę IT w tysiącach sklepów. Eksperci pytają, czy detalistom uda się przejść przez te zmiany sprawniej i taniej. Czytaj więcej »
Nowe badanie[1]przeprowadzone przez Visa, jednego ze światowych liderów płatności cyfrowych, pokazuje, że małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) cieszą się największym zaufaniem polskich konsumentów. 37% Polaków uważa, że MŚP działają uczciwie i w interesie swoich klientów - to więcej niż w przypadku dużych detalistów, organizacji pozarządowych czy instytucji publicznych. Czytaj więcej »
Subindeks Barometru EFL dla handlu w IV kw. 2025 r. wzrósł do 54,9 pkt – najwyżej od ponad 7 lat. Po raz pierwszy od lat więcej firm prognozuje wzrost sprzedaży niż spadek, wspierany m.in. rosnącym udziałem e-commerce. Czytaj więcej »
Henkel odnotował w trzecim kwartale 2025 roku organiczny wzrost sprzedaży, wspierany poprawą wolumenów w segmentach Adhesive Technologies oraz Consumer Brands. Czytaj więcej »
Carrefour Polska inwestuje w rozwój segmentu food-to-go i rozszerza strategiczną współpracę z Tchibo Coffee Service Polska – spółką należącą do Grupy Tchibo, jednego z czołowych dostawców profesjonalnych rozwiązań kawowych dla biznesu. Dzięki współpracy, klienci wybranych hipermarketów Carrefour w Polsce mogą skorzystać z oferty świeżo parzonej kawy przygotowywanej... Czytaj więcej »
Od stycznia do września 2025 roku niewypłacalność ogłosiło 5215 polskich firm – o 17% więcej niż rok wcześniej. Eksperci Coface wskazują, że wzrost wynika z trudności przedsiębiorców i większej świadomości korzystania z procedur ochronnych. Czytaj więcej »
Maspex Romania, należący do Grupy Maspex, uzyskał zgodę na przejęcie większościowego pakietu akcji Purcari Wineries, jednej z największych winiarskich grup w Europie Środkowo-Wschodniej. To kolejny etap ekspansji Maspeksu w segmencie alkoholi w regionie. Czytaj więcej »
XXVIII Międzynarodowe Targi Biznes–Żywność–Medycyna–Auto Flota 2025 w Jasionce potwierdziły, że Targi Specjał to dziś najważniejsza platforma spotkań o charakterze sprzedażowym branży FMCG w Polsce. Wydarzenie połączyło handel, innowacje i wiedzę na najwyższym poziomie, przyciągając liderów rynku, którzy wspólnie świętowali 35-lecie Grupy Kapitałowej Specjał.... Czytaj więcej »
Grupa InPost ogłosiła rekordowe wyniki za III kwartał 2025 roku, potwierdzające skuteczność strategii opartej na ekspansji międzynarodowej i kluczowych przejęciach. Firma odnotowała wzrost wolumenu i umocniła pozycję lidera w segmencie dostaw Out-Of-Home na wszystkich rynkach, na których działa. Czytaj więcej »
Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego krytycznie ocenia część propozycji zmian w ustawie o wychowaniu w trzeźwości, postulując wprowadzenie skutecznych i proporcjonalnych rozwiązań zamiast zakazu reklamy. Czytaj więcej »
Świąteczne smaki od PROFIAleksandra Duszyńska, Specjalista ds. marketingu, Profi S.A....
Platforma Odpadowa Interzero: cyfrowa rewolucja w zarządzaniu odpadamiCyfrowa transformacja zmienia standardy w branży zarządzania...
Innowacje na ekranie – jak MediaMarkt wykorzystuje Digital Signage w handluGrażyna Faustmann, IT Project Team Manager w MediaMarkt Polska....
Bob Snail: radość, smak i prosty składCzy owocowe przekąski mogą być jednocześnie smaczne...
Rozmowa z Wiktorem Kowalskim, Head of Marketing w Dan Cake PoloniaTrzy pytania do Wiktora Kowalskiego, Head of Marketing w Dan...
Cyfrowa dojrzałość polskich firm w czasie kryzysuŻyjemy dziś w świecie permanentnej zmiany, z którą musi...
Kaufland zainwestował 235 mln zł w system kaucyjnyOd początku października w każdym sklepie sieci Kaufland...
Develey Polska otwiera nowy zakład w ŁęczycyDeveley Polska uruchomił nowy zakład produkcyjny w Łęczycy...
Carrefour wdraża nowy koncept sprzedaży lokalnych produktów na ŚwiętaCarrefour uruchomił świąteczne jarmarki lokalnych...
PINTA w zwrotnych puszkachBrowar PINTA, jako jeden z pierwszych browarów...
Kaufland z widokiem na Giewont Kaufland otworzył pierwszy market w Nowym Targu, oferując 216...
Rząd chce zakazu sprzedaży smakowych saszetek nikotynowychProjekt UD213, przewidujący m.in. zakaz sprzedaży smakowych...
Rusza nowa edycja Akademii LubellaStartuje kolejna odsłona jednego z największych programów...
Podaruj sobie i bliskim odrobinę świątecznej radości z czekoladowymi produktami od Mars W tym roku Mars zaprasza do odkrycia kultowych smaków w...
Vortumnus wprowadza nową linię przetworów - 80% owoców, bez dodatku cukruSmak, który dojrzewa z naturą...
Świąteczne ekspozycje Mionetto i Freixenet już w sklepachŚwiąteczne ekspozycje winiarskie marki Mionetto i Freixenet...
Syropy Herbapol w limitowanej edycjiOdkryj zimową przyjemność w wyjątkowych smakach...
Kultowa czekolada z "okienkiem" od ALDI z nową nazwąCzekolada „z okienkiem” marki Choceur w ALDI zmienia nazwę...
Kampania Majonezu Kieleckiego – szeroka komunikacja i wsparcie sprzedażyOkres przedświąteczny to dla kategorii majonezów jeden z...
Smak natury w sercu miasta - kampania outdoorowa VortumnusaMarka Vortumnus, wraz z premierą linii „Ogród...
Tomasz Karolak w świątecznej kampanii piwa ŁomżaOd połowy listopada trwa świąteczna kampania piwa Łomża...
Anna Mucha i Matteo Brunetti w kampanii Gellwe: humor, energia i pewność efektuGellwe rusza z największą w swojej historii kampanią 360°...
Carrefour sprzedaje viralowe słodycze za ułamek cenyCarrefour rusza z kolejną edycją popularnej akcji „koszyk...